Zanimljivosti o brandu Grohe od nastanka do danas

09.06.21.

Grohe je njemački proizvođač sanitarne opreme i danas je gotovo nezamislivo pronaći kupaonicu u kojoj nema barem jednog dijela koji je proizveden upravo u ovoj tvornici. Međutim, neke od činjenica o ovoj kompaniji i brandu nepoznati su široj javnosti pa je vrijeme da ih saznate. Naime, iako je široko poznat proizvođač, ono što se manje zna da danas zapravo više nije u kompletnom njemačkom vlasništvu. Čitajte dalje i saznajte pojedinosti o Grohe kompaniji!

Tvrtka je započela s radom još davne 1911. godine i to kao proizvođač željeznih dijelova u gradu Hemeru  Njemačkoj i to pod nazivom Berkenhoff & Paschedag. 1936. godine tvornicu je preuzeo Friedrich Grohe i fokusirao se na proizvodnju sanitarnih slavina. Prije ovog preuzimanja, Friedrich Grohe radio je u očevoj firmi nazvanoj Hansgrohe koja je osnovana još 1901. godine i bavila se istim poslom koju je sada Friedrich inicirao u novo kupljenoj tvrtki. Već nakon dvije godine nova je tvornica dobila i prvu narudžbu izvan Njemačke te je za jedno desetljeće preimenovana u Friedrich Grohe Armaturenfabrik. Ubrzo se tvrtka počela širiti i u druge dijelove Njemačke te je počela proizvoditi nove proizvode – primjerice, Skalatherm, prvu miješalicu s integriranim termostatom. Šezdesetih godina prošlog stoljeća tvrtka je doživjela svoj procvat i počela otvarati podružnice u Francuskoj, Austriji i Italiji te lansirala niz inovativnih proizvoda za kupaonice, do tada još nepoznatih.

Početkom novog stoljeća kompanija je počela stagnirati i neka postrojenja su morala biti zatvorena, ali s druge strane neka su i dalje radila s odličnim uspjehom, prije svega ona u Portugalu i na Tajlandu.

Danas je Grohe najjači europski proizvođač sanitarne opreme.

Drži čak osam posto svjetskog tržišta sanitarne opreme.

  1. godine tvrtka se proširila i na jako kinesko tržište tako što je kupila preko 70 posto kineske kompanije Joyou, koji je najveći kineski proizvođač sanitarne opreme!
  2. godine Japan je uložio u tvrtku Grohe, što je ujedno najveća japanska investicija u Njemačkoj ikada! Naime, Japanci su uložili 3 milijarde eura u Grohe i tako postali vlasnici čak 87.5 posto kompanije. Tvrtka koja je ovoliko uložila je Lixil Group koja se bavi proizvodnjom materijala za gradnju, ali uz pomoć japanske Banke za obnovu i razvoj.

Proizvodi tvrtke Grohe danas su prisutni u 150 država svijeta.

Magazin Fortune uvrstio je Grohe na listu nazvanu 'Change the World' na kojoj je 50 svjetskih kompanija čija razvojna strategija ima pozitivan utjecaj na društvo.

Na američkom tržištu kompanija se pojavila 1975. godine i to malim uredom u Chicagu. Nakon toga se počela rapidno širiti jer su njezini proizvodi doživjeli veliku popularnost i u toj državi.

  1. godine kompanija je lansirala inovativnu liniju Grohe Blue slavinu. Radi se o posebnoj slavini koja vam daje filtriranu, rashlađenu vodu, po potrebi i s mjehurićima, direktno iz slavine!

Kompanija je dobila brojne nagrade za inovativnost, ali i za zaštitu okoliša u što sve više ulaže te je to i bitno većini korisnika Grohe proizvoda.

Među brojnim inovacijama svakako se ističe Grohe Sense Guard, pametno rješenje za slavine pomoću kojeg se detektira opasnost od zaleđivanja te curenja iz cijevi.